Knut on kyl aliarvostettu helmi!

Ihanaa nähdä, miten Knutin hahmo kasvaa ja kehittyy sarjan aikana (onko ees fiksua käännöstä termille character development??)
Mun suosikki Winxit on Stella ja Tecna, ja tykkään paljon myös Laylasta.
Stella on ollu mun suosikki lapsesta asti, koska se on sillä tavalla huoleton, rento ja "vapaa", et tavallaan suorittajaminä vähän kadehtii sitä

Tykkään miten Stella on inhimillinen: valmis tekemään ystäviensä puolesta vaikka mitä ja osaa lohduttaa ihmisiä hauskuudellaan, mutta sit kuitenkin välillä möläyttelee asioita, mitä ei ois kannattanu sanoa eli ei ole liian täydellinen kiiltokuvahahmo.
Tecnasta aloin tykätä vasta aikuisena, kun aloin ymmärtää häntä enemmän. Musta on kiehtovaa, miten Tecna elää niin vahvasti omassa maailmassaan ja on oma itsensä, vaikkei aina olisikaan ihan samalla aaltopituudella muiden kanssa. Tecna on tosi rohkea, älykäs ja sanoo usein hauskoja kommentteja.
Layla on ihanan itsenäinen ja vahva, vaikka hänellä onkin pelkonsa. Hän ei tee niin kuin valtavirta odottaa, ei esim. juokse poikien perässä ja näyttää, että myös sinkkuna voi elää hyvää elämää ja parisuhteeseen ei pidä hypätä kenenkään randomin kanssa vain siksi, että olisi ylipäänsä jossain suhteessa.
Griffin on ehdottomasti mun suosikkihahmo, koska hän on niin itsevarma ja ylpeä itsesään, mutta uskaltaa myös myöntää virheensä eikä jää ylläpitämään mitään "minä olen täydellinen ja erehtymätön"- showta. Hän pitää vahvasti kiinni omista periaatteistaan, mutta on valmis joustamaan ja liittoutumaan myös keijujen kanssa tarvittaessa, mikä osoittaa, että hän pystyy tekemään päätöksiä paineen alla ja ei näe keiju-noita -vastakkainasettelua mustavalkoisesti ja ehdottomasti. Griffinillä on myös hauskoja letkautuksia, kuten kun Valtor hämäsi Faragondan, Griffinin ja Saladinin taistelemaan toisiaan vastaan ja Griffin sanoi, että hän olisi kyllä voittanut
Kiko on söpöin ja älykkäin, myös tunneälykkäin tietämäni pupu
Trixit on kaikki niin ihania omia huvittavia persooniaan

Stormy on niin samaistuttava, kun sillä menee koko ajan hermot kaikkeen. Darcy on niin cool, kun juonittelee ja laskelmoi. Icy on määrätietoinen, ehkä liiankin, ja huvittaa sen minäminä-asenne. Eikä itseluottamusta puutu!